.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ناگفته های یادگار «خورشید هفت تپه » و دردل های همسر و همسنگر سردار ؛
فرماندار قائم شهر کجاست ؟ / نامهربانی‌های مسئولان خللی در عقیده‌ام ایجاد نمی‌کند/ ده‌ها نفر نیروی بدون مجوز استانداری وارد شهرداری شدند !
شمال نیوز : وی گفت: هیچ توقعی از کسی نداریم، دل دوست را شاد کردیم و دنبال منفعت نبوده‌ایم، همیشه در گذشته زندگی کردیم، چرا که مرور زمان‌های قدیم، عزم‌مان را برای زیستنی پاک و سخاوتمندانه دوچندان می‌کند.....
شمال نیوز : ظهر سوم دی‌ماه 1365، تنها چند روز مانده به عملیات کربلای 4، خورشید هفت‌تپه «سردار شهید حاج جعفر شیرسوار» فرمانده گردان ویژه شهدا لشکر ویژه 25 کربلا در پادگان هفت‎تپه مقر طلایه‌مردان لشکر عشق، با بمباران بمب‌های خوشه‌ای هواپیماهای نیروهای بعثی، غروبی عارفانه کرد و اینگونه شد که مردی از تبار عیاران مازندران در حال نجات نیروهایش در خون خود غلتید.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، حاج‌جعفر یا همان بهروز، فرزند چهارراه حسن‌آباد قائم‌شهر، در نخستین روز آبان 1334 در پاییزی هزاررنگ چشم به جهان گشود و با منش پهلوانی و جوانمردی از اوان کودکی، خو گرفت.

به گفته‌ دوستان قدیمی فردی عیارمنش و لوطی‌مسلک بود تا اینکه در سال 1355 صراط اصلی زندگی‌اش را با آشنایی با شهید نجفعلی کلامی پیدا کرد؛ زین‌پس تحولی عظیم در او ایجاد شد و دیانت را با مردانگی و فتوتش عجین کرد.

آقانجف پای وی را به جلسات هفتگی و مساجد مهدیه و سجادیه باز کرد و او عضو ثابت نماز جماعت مساجد قائم‌شهر شد.

حاج‌جعفر حضوری مستمر در فعالیت‌های انقلابی دوران طاغوت داشت و بعد از پیروزی انقلاب با تشکیل سپاه پاسداران قائم‌شهر، جنگ‌های پارتیزانی علیه گروهک‌های معاند را آغاز کرد.

 

 

شیرسوار در تیرماه 59 با دخترخاله خود «سوسن ملکیان» ساکن خلیف‌آباد هشت‌پر ازدواج کرد، با همسری که همپای وی در فعالیت‌های انقلابی شرکت کرده بود و در آشنایی او با کتاب‌های مذهبی و افکار سیاسی و انقلابی، نقشی ممتاز داشت.

با آغاز جنگ تحمیلی٬ با گروه 12 نفره‎ای از یاران قدیمی به تیم شهید چمران پیوست و همچنین در ادامه دوران دفاع مقدس در سمت فرمانده و جانشین در گردان‎های ویژه شهدا و حمزسیدالشهدا (ع)٬ در عملیات‌های مختلف شرکت داشت و در آخرین حضورش در میعادگاه رزمندگان لشکر ویژه 25 کربلا «هفت‌تپه» آسمانی شد؛ از او دو یادگار به‌نام‌های محمدعلی و زینب باقی مانده است.

* مسئولان دستان فرزندان شهدا را رها نکنند

سوسن ملکیان همسر شهید شیرسوار، امروز کارشناس ارشد ادبیات مقاومت است و در حال حاضر به‌عنوان مربی پرورشی در دبیرستان‌های قائم‌شهر مشق عشق را برای دخترکان سرزمینش سرمشق می‌کند.

در بیست و نهمین سالروز شهادت همسرش، مهمان مدرسه قدیمی که به نام شهید شیرسوار مزین است، با کودکانی از جنس عاطفه و غیرت٬ یادی از شهید می‎کند.

بعد به جست‌وجوی خاطرات خود با همسرش در کوچه‌های قدیمی چهارراه حسن‌آباد به راه افتاد و در پی خانه‌ قدیمی که هنوز پابرجاست و با گل‌های پیچک و عشقه محصور شده است، ردپای حضور پرشور مرد زندگیش را در آن می‌یابد و در این گشت‌وگذار عاشقانه، سر صحبتش را با من باز می‌کند.

 

 

بهروز، محمدعلی را خیلی دوست داشت ولی هیچ‎گاه با او در کوچه‌های شهر با لباس‌های زیبا و نو قدم نمی‌زد، او همیشه شرم‌سار خانواده‌های شهدا بود ولی امروز کسی خانواده‌ شهید را جز در پوششی از منافع مادی نمی‌بیند٬ امروز دیگر کسی مسئول خانواده شهدا نیست، مگر نه اینکه اگر شهدا حق‌اند، فرزندان‌شان هم حق هستند؟

وی با اشاره به بخشی از وصیت‌نامه شهید شیرسوار خطاب به فرزندش محمدعلی، گفت: امشب وارد عملیات می‌شوم، اگر کشته شدم که به هدفم رسیده‌ام٬ اگر مجروح شوم، با ایمان بیشتری به انقلاب پایبند می‌مانم٬ اگر سالم بمانم، با تجربه بیشتری خدمت خواهم کرد و اگر قدرت فعالیت نداشتم، فرزندم را تربیت اسلامی می‌کنم تا با تمام جان و مال در خدمت اسلام باشد و با اسرائیل بجنگد.

همسر شهید از درخواست پسرش برای قرار گرفتن در خط مدافعان حرم سخن گفت و افزود‌‌: فرزندانم را همان‌گونه که همسرم خواسته بود تربیت کردم ولی بعد گذشت سال‌ها وقتی زندگی حال و آینده عزیزانم را نظاره می‌کنم، آزرده‌خاطر می‌شوم.

وی همسرش را مرد حماسه می‌خواند که علتش به تعصب، غیرت، مردانگی و عشق حاج‌جعفر به مردم دیارش برمی‌گردد و در این مورد بیان می‌کند: شهید از وجود خودش می‌کاست تا بر دیگری بیفزاید، من حماسه‌ ازخودگذشتگی‌های او را به همراه حب وطن و خدمت به انسان و اسلام که ارثیه و یادگار ذاتی پدر بود، به پسرم آموختم.

ملکیان به روزهای بی‌شمار دلتنگی‌هایش اشاره کرد و از تعهداتش به همسر و فرزندانش گفت، از آموزش آموزه‌های دینی به آنها و اینکه چگونه در روزهای تنهایی وصیت و منش پدر را در گوش یادگاران شهید نجوا کرده است.

وی گفت: هیچ توقعی از کسی نداریم، دل دوست را شاد کردیم و دنبال منفعت نبوده‌ایم، همیشه در گذشته زندگی کردیم، چرا که مرور زمان‌های قدیم، عزم‌مان را برای زیستنی پاک و سخاوتمندانه دوچندان می‌کند.

ملکیان از نگاه جامعه به خانواده ‌شهدا دلگیر است، از اینکه نگاه مردم، نگاه عادی و سهمیه‌ای شده و نظام برای ارزش‌گذاری‌ها دنبال راه حل نیست.

از دست دادن جایگاه و خون شهدا نگرانش کرده است و از اینکه برخی فرزندان شهدا به‌خاطر بیکاری و بی‌پناهی روزگار ناخوشی دارند، دلگیر است.

وی بیان کرد: نظام باید قدر ما را بداند، قدر بازماندگان عیاران و جوانمردان را که آگاهانه در خط انبیا قرار گرفتند و از جان و خون خود عاشقانه گذشتند، از عشق‌ها و لبخندها، از چشم‌های همیشه چشم‌براه همسران و کودکان‌شان؛ مسئولان نظام باید قدر بازماندگان آنهایی را که شتابان در خط پرواز قرار گرفتند و نگاه‌شان به پشت‌سر قاب شد٬ بدانند، باید به سراغ یادگاران بیایند، هم آنانی که همچنان قلب‌شان برای اسلام و آرمان‌‌های شهیدان می‌تپد.

همسر شهید شیرسوار تأکید کرد: برخی هم‌سالان فرزندان شهدا همیشه سهمیه خانواده شاهد را دستاویزی برای ضربه زدن و به رخ کشیدن مزایا به آنان قرار داده‌اند، من به آنان خواهم گفت، بیایید پدر بدهید خودتان را عمری یتیم و چشم‌انتظار قرار دهید تا به شما سهمیه بدهند، بیایید روزهایی را مثل فرزندان ما زندگی کنید.

 

 

او همچنین به نگاه مردم به همسران شهید اشاره کرد که آنها را نمی‌شناسند و آنان را در میان زنانی گوشه‌گیر٬ منزوی٬ بیمار و با گیسوانی سفید جست‌وجو می‌کنند، غافل از اینکه آنها هم در گوشه‌ای از شهر٬ زندگی را نفس می‌کشند و دل زنده‌تر از خستگان شهرند.

وی به پسرش محمدعلی اشاره کرد که لحظاتش با ذکر پدر سپری شد و ادامه راه پدر را درپیش گرفته و زندگی او را از بر کرده است و از اینکه با مدرک کارشناسی ارشد و سابقه چندین‌سال کار در شهرداری و ریاست سازمان آتش‌نشانی قائم‌شهر روزبه‌روز به انزوا کشانده می‌شود و از کار بیکارش کرده‌اند، دلخور است.

ملکیان خاطرنشان کرد: ما به جایی وصل نیستیم و فقط خواستار زندگی معمولی و مردمی هستیم، از فرزندان مستعد شاهد استفاده نمی‌کنند، روزبه‌روز نفاق و دورویی بیشتر می‌شود، خواص ما عوام و‌ عوام ما خواص شده‌اند و هر کس به‌دنبال پست و مقام خویش است، افراد را از پشت نقاب‌ها نمی‌شود شناخت، کسی مظلومیت و صداقت فرزندان ما را به تصویر نمی‌کشد.

وی افزود: وقتی پسرم را خانه‌نشین کرده‌اند و با وجود استخدامش در شهرداری جلوی حضورش در محل کارش را گرفته‌اند و برای تحقیرش هر روز پست‌های پایین را به او پیشنهاد می‌کنند، بر خودم خرده می‌گیرم که ای‌کاش فرزندم را اینگونه صادق و مظلوم تربیت نمی‌کردم تا دنبال حقیقت و ادای دین نرود٬ من مانده‌ام که چرا مسئولان دست کسی را که در راستای حق و خدمت حرکت می‌کند، نمی‌گیرند تا عرصه بروز خود را در مکانی امن بیابد و به خود و نظام خدمت کند.

ملکیان بیان کرد: همسرم مرا در حالی با فرزندانم رها کرد و به جبهه رفت که معتقد بود، فرزندان شهدا و بسیج اجازه ظلم و حق‌کشی را در مملکت اسلامی به احدی نخواهند داد ولی امروز شاهدم که کسی خانواده‌های ما را نمی‌بیند و مدیران استانی و شهری همچنان نظاره‌گر حق‌کشی‌ها و بی‌عدالتی‌ها بر فرزندان ما هستند و آب از آب تکان نمی‌خورد.

 

 

* جوانمردی و از خودگذشتگی پدر را مشق می‌کنم/ نادیده‌گرفتن انحرافات اخلاقی ننگ است

محمدعلی شیرسوار در گفت‎وگو با فارس‌ از پدرش سخن می‌گوید، از اینکه لقب پدر٬ حُر لشکر 25 کربلا است، به‌خود می‌بالد و او را شخصیت خودساخته و جریان‌ساز می‌شناسد که با زندگی در کف مردم و‌ داشتن شخصیت مردم‌دوست، خود را به عرش خدا وصل کرد.

وی اظهار کرد: از پدرم آنچه به‌‌یاد مانده دست‌های نوازشی است که بر سرم کشید و آغوشی که مرا کمتر دربر گرفت، چون پدرم می‌گفت: من ماندنی نیستم و نباید محبتم به تو آسیب برساند.

شیرسوار که مدتی با بیماری صعب‌العلاج دست و پنجه نرم کرد، هم‌اینک از حال جسمانی خوبی برخوردار است و با شروع تصدی‌گری شهردار فعلی قائم‌شهر از سمت ریاست سازمان آتش‌نشانی برکنار شد و به بخش خدمات شهری انتقال یافت و روند کش‌و قوس‌های مدیر شهر با وی تا اخراج ضمنی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نمی‌توانم نسبت به بی‌عدالتی‌های اجتماعی٬ عدم تکریم ارباب رجوع٬ عدم پرداخت حقوق پرسنل٬ ناحقی‌ها در حق پرسنل و ... بی‌تفاوت باشم٬ خاطرنشان کرد:  چطور می‌شود جلوی فساد اداری را گرفت، در حالی‌که 800 هزار تومان از حقوق کارکنان شهرداری کم شده و بیمه و مالیات از حقوق پرسنل کسر و به سازمان بیمه پرداخت نمی‌شود و ده‌ها نفر نیروی بدون مجوز استانداری وارد مجموعه شهرداری شده‌اند.

وی با طرح این پرسش که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی شهر و فرماندار این شهر به‌عنوان ناظران عملکرد شهرداری کجا هستند٬ بیان کرد: وقتی پرسنل یک مجموعه توسط مسئول‌شان دزد خوانده می‌شود، قبح عمل دزدی با گفتار زیاد می‌شکند، وقتی کارمند تکریم نشود، ارباب رجوع هم رنگ احترام را نمی‌بیند.

 

 

شیرسوار افزود: کل خانواده شهدای کشور از پدر٬ مادر٬ همسر و فرزند نزدیک به 500 هزار نفر هستند و همین شمار محدود هم دیگر دیده نمی‌شوند، فرزندان شهیدی که نگاه نقادانه به نفع مردم و عدالت اجتماعی دارند و دولتی را که منتقد دولت قبلی از بُعد ضعف عدالت بود، به چالش می‌کشند را نادیده گرفته، به حاشیه می‌کشانند.

وی اضافه کرد: ما از شهدای‌مان تنها کتابچه‌ای کوچک و‌ کوچه‌ای به نام‌شان داریم و وصیت‌نامه‌ای سترگ برای حفظ خط حزب‌الله و ولایت فقیه که میراث ماست.

شیرسوار ادامه داد: راهم را پدر تعیین کرده و مسیرم مشخص است، نامهربانی‌های مسئولان خللی در عقیده‌ام ایجاد نمی‌کند، سستی در ادامه راه شهید یعنی نادیده گرفتن خونی که در راه کشور و اسلام ریخته شد.

وی به آرزوی قرار گرفتن در صف مدافعان حرم اشاره کرد و تحقق آن‌ را تجربه‌ای دلنشین و درک فضای معنوی جبهه‌ای بیان کرد که پدرش را وادار به ترک جهان مادی کرده بود.

شیرسوار با اشاره به گفتار پدرش که رسالت انسان را در اندیشیدن و ازخودگذشتگی می‌دانست، اظهار کرد: مردم به بی‌تفاوتی مبتلا شده‌اند، بی‌تفاوتی اجتماعی ناشی از عدم تعلق است، وقتی افراد یک جامعه وابستگی به کشور و محیط پیرامون و خدای خود نداشته و بین منافع خودشان با منافع اجتماعی فاصله‌ای احساس کنند، احساس بی‌تفاوتی می‌کنند و نسبت به ایده‌آل‌های انسانی، دینی و بشردوستانه دچار تضاد و لاقیدی می‌شوند، درصورتی‌که در جامعه اسلامی، افراد در قبال یکدیگر مسئول هستند.

وی تأکید کرد: شانه‌بالا انداختن و راحت از کنار رنج‌ها و بی‌دینی‌ها گذشتن، باید به یک قبح اجتماعی و احساس وظیفه نسبت به ناهنجاری‌ها به وظیفه اجتماعی تبدیل شود، همان‌گونه که پدران‌مان‌ از جان خود گذشتند تا دین و ناموس مملکت‌شان حفظ بماند.

شیرسوار در پایان با اشاره به رفتار دوگانه فرماندار با شهردار فعلی و گذشته، نگاه سیاسی و قشری به مقوله خدمات شهری به‌دلیل عدم شناخت از محیط و اصالت شهروندان و توجه صرف وی به افراد و نظرات خاص، گفت: آقای فرماندار وقایع را به نفع شهردار تلطیف می‌کند و برخورد مناسب و پیگیرانه در امورات پرسنل شهرداری با توجه به اعتراضات و نارضایتی‌های شهروندان ندارد.

* تبلور راست‌قامتان جنگ در دستان منتقدان

سیدمحمد موسوی همرزم و یار دیرین شهید شیرسوار است، وی از اینکه تفکر حاج‎جعفر ناشناخته بماند، معذب است، او از تفکری یاد می‌کند که نقطه اوج انسانیت٬ عرفان و عیاری است و از شهید شخصیتی انحصاری می‌سازد.

دوست دوران جوانی از زمانی می‌گوید که شهید در عنفوان جوانی به اعتقاد عمیق قلبی دست یافت و هم‌کلامی و دوستی با شهید کلامی او را به اوج پختگی و پایبندی به اسلام رساند به‌طوری‌که با خدای حاج‌جعفر نمی‌شد دین‌دار نبود.

وی افزود: پدری‌ای که حاج‌جعفر برای رزمندگان می‌کرد، هیچ پدری نکرد، در جیبش پول‌های خرد و درشت بود، کمی برای خوراک٬ مقداری برای خانواده و اندکی برای لباس هم‌رزمانش ذخیره می‌کرد، در حالی‌که خود و خانواده‌اش را در رفع گرفتاری‌ها به خدا سپرده بود.

موسوی معرفت را گمشده امروز جامعه دانست و افزود: جنگ را درست تحلیل نمی‌کنند٬ شرکت در جنگ اعتقادی بود ولی بعدها با دستوری شدن برای حضور در جبهه‌ها، رنگ دولتی به خود گرفت که خود عامل مهمی در ایجاد شکاف عمیق در جامعه بود.

وی از لقب حاج‌جعفر با عنوان «ژنرال بی‌ستاره خمینی» یاد کرد و افزود: زمانی‌که نظامی‌ها می‌خواستند هم مجری و هم سیاست‌گذار باشند، شهید شیرسوار تنها به‌دنبال پیوند دو جناح و تفکر متفاوت برای پیش‌رفت جنگ بود.

 

 

موسوی با بیان اینکه شهید ناآگاهانه به جنگ نرفت و سیاست را خوب می‌فهمید، خاطرنشان کرد: ضعیف‌کشی و بی‌غیرتی نانوشته‌ترین منش در فرهنگ حاج‌جعفر شیرسوار بود.

یار و همراه قدیمی شهید، گفت: چرا فرهنگ و زیبایی‌های جنگ را گم کرده‌ایم، فرهنگ جنگ فرهنگ صداقت و معرفت است، حزب‌الله نقطه ایست دارد و ترمزش تقوا است.

وی افزود: ادبیات جنگ نباید خط بخورد، باید وصیت‌نامه و دست‌نوشته شهید بازخوانی و خوانده شود و عرفان و تعبد واقعی شهید که سرعت انتقالش هزار برابر تکنولوژی فعلی است، برای جوانان بازگویی شود.

موسوی بیان کرد: جنگ باید از تقدس خارج شده و به نقد کشیده شود، چرا که با نقد است که شخصیت‌ها زیباتر و ناب‌تر خواهند شد.

وی درباره شب شهادت حاج‌جعفر گفت: تطهیری کامل و زیبا و شبی پُرخنده داشت، ساعت دو نیمه شب همه را برای خواب به خوابگاه فرستاد و مثل شب‌های دیگر ‌تا صبح در مسجد صحرایی هفت‌تپه با ذکر حضرت زهرا (س) تعبد کرد و ظهر فردا با بمباران هواپیماهای نیروی بعث عراق در حالیکه همه نیروها را به سمت سنگرها هدایت می‌کرد، مورد اصابت بمب خوشه‌ای قرار گرفت و بر اوج افلاک و شهادت جای گرفت.

مردم قائم‌شهر شهید شیرسوار را به عیاری می‌شناسند و محله حسن‌آباد٬ پهلوان شهید خود را در قامت آزاده‌ای به بلندای آب زلال و بخشنده از یاد نخواهد برد، امید که یادگارانش در این شهر به انزوا و بی‌تفاوتی دچار نشوند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سید 9 دي 1394
درود بر شیر قائم شهر . درود بر پدرت که نشان و آبروی مردم شهرمان است . پسرکو ندارد نشان از پدر. آفرین بر این صراحت لحجه
ساروی 9 دي 1394
برادر خوب من . فرماندار شما بچه محل حجازی است . هیچوقت اونو رها نمی کنه طرف شما رو بگیره . شورای شهر هم تا می تونست نیرو آورد تو شهرداری و به نوعی بدهکار به شهردار هستند که زن و بچه و برادر و خواهرشون رو مشغول بکار کرد .
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 9 دي 1394
مطمئنی فرماندار و حجازی همشهری هستن ؟
پهنه کلایی 9 دي 1394
تازه فرماندار خواهرزاده میرقدررضایی هم هست . یعنی تو اینو نمی دونستی ؟!!!!!!!!
نا شناس 9 دي 1394
شورای شهر قائمشهر اینقدر نیرو وارد شهرداری کردند که نه تو شهرداری جا هست بشینند نه بول دارن حقوق بدن
تاسف! 11 دي 1394
تاحالا کجا بودی اقای شیرسوار؟! حجازی رو شورای شهر اورده خودش جواب بده! ربطش به فرماندار و دیگران چیه؟
ایا امام جمعه قائمشهر هم ساروی بود؟ ایا این شهر اعضای شورای شهرش ساروی بودند؟ ایا هادی حسینی و علیپور خنکدار هم ساروی بودند؟ بعضی از دوستان اومدن با اسم ساروی و پهنه کلا و ... کامنت میزارید که چی؟ ساروی ها خودشون حجازی رو قبول نداشتن که ورش داشتن! شما قائمشهری ها هول شدین و کردینش شهردار! حالا بده بستان های شورای شهر وشهردار رو فراموش کردید چسبیدید به ساروی ها؟!! اقای شیرسوار! ایا حجازی با دیگر فرزندان و خانواده های شهدای شاغل در شهرداری بدرفتاری و بی احترامی نکرد؟! خون شما رنگین تر بود؟ برادر عزیز! بی احترامی های حجازی به شما ودیگران فرزندان شهید به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و جای تاسف است! اما شما مستقیما شورای شهر قائمشهر که در دوره های مختلف دست گل های زیادی به اب می دهند را رها کردید! نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرتان را رها کردید! و این گزارش و کامنت هایی که از جانب شما یا دوستان شما مدیریت می شوند را به سمت فرمانداری می کشانید؟!
سپاه کجاست؟ بنیاد شهید کجاست؟ استاندار کجاست؟ اصلا چرا تا امروز صدایتان در نیامد و امروز تمام مشکل را در فرمانداری پیدا میکنید؟!
تمام مشکلات شما در شورای شهر و نمایندگان مجلستان هست ولا غیر!
مغلطه و سفسطه نکنید و از خانواده معظم شهید بر علیه مقصران واقعی مایه بگذارید!
نا شناس 9 دي 1394
بعد از پسر شهيد شيرسوار نوبت پسر ارشد سردار شهيد حاج عقيل مولائي بود
كه هفته گذشته از بخشداري مركزي قائمشهر برش داشتند
گرچه بخشداري واقعا براي ايشون كوچيك بود
ولي دولت افراط تحمل اينرو هم نداشتند
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 8 دي 1394
دولت تحمل افراطی ها رو نداره ت. تو راست میگی
عجیبه 11 دي 1394
مگه قراره که تا ابد یک نفر در مسئولیت بمونه؟!
شما فرزندان شهیدچرا اینطوری میکنید؟ همه به جان هم افتادید؟ یک روز به شما مسئولیت دادند و یک روز باید کنار بروید!
ظاهرا بخشدار جدید هم فرزند شهید هستند دیگه!
ما نفهمیدیم که شما دغدغه خانواده شهدا را دارید یا دغدغه خودتان را فقط!
روستایی مقیم قائم شهر 9 دي 1394
بزرگترین ظلم را شورای شهر قائم شهر به اهالی قائم شهر کردند چرا؟ چون یک شهردار دیپورت شده و اخراجی ساری را با هزاران ......... به قائم شهر آورده اند ،و او شد شهردار قائم شهر اگر او خوب بود مطمعن باشید ساروی ها نمی گذاشتن او برود از دست ............او در شهرداری ساری به ستوه آمده و در واقع اخراج شد و حالا شده شهردار قائم شهر و دنبال ............ خود و اطرافیشانشان هستند و...... و اما یادگار حاج جعفر شیرسوار نگران نباش همه اش این دنیا نیست همش این نیست که این آقایون حق دیگران را پایمال می کنند به هر حال یک جای باید تاوان پس بدهند هر چند الان هم بر مسنت نشسته اند و صدای قهقه شان گوش فلک را کر کرده روزی این هم به پایان می رسد ، با قوت قلب مثل پدر عزیزت استوار و محکم باش چون همه دوستت دارند ، آنروز تعداد 40 الی 50 فروند هواپیمایی عراقی بر بالای مقر لشکر 25 کربلا با بمب خوشه ای بمباران کردن 16 سالم بود چه روز سخت و طاقت فرسایی بود اما عشق و علاقه و دور از همه مادیات دنیوی موج می زد ، نگران نباش شهید حاج جعفر شیرسوار و شیر سوارها تاابد زنده اند و در آن دنیا حق امثال شماهها را از این افراد به ظاهر متدین خواهند گرفت این افراد ها که بی احترامی به شهدا و فرزندان شاهد می کنند را با یک بیت شعر که (فعل مثل یا زنگی زنگ باش یا رومی رومی - هفت رنگ و نه زبان و صد دل ده دین نیاشیم ) هستند و فقط به فکر جیب خود و اطرافیان خود هستند ، شیر سوار کوچک دوستت داریم
نا شناس 9 دي 1394
درود خدا بر همه شهیدان و سرداران- تمام این مسائل از بی توجهی بنیاد شهید استان و شهرستانه که نتونسته حق این بچه های مظلوم را یگیره - من بچه جانباز و شهید نیستم ولی اینو میدونم که هر چی بگیرن حقشونه چون بی پدر بودن و آغوش پدر نداشتن خیلی سخته یک لحظه خودتونو جای اون فرزند بزارین...... شهردار بازنشسته و فرماندار بی توجه سوغات دولت تدبیر و امید به قائمشهره ....خدا خودش بخیر کنه
فوق لیسانس بیکار 9 دي 1394
الهی به حق جد جمیع سادات و خون پاک پاک پاک شهیدان همچون شهید قهرمان شیر سوار مسولین بی لیاقت وبی سواد و............ه و.....را سرنگون بکنه تا از دستشون خلاص بشیم بخدا دیگه خسته شدیم از این بی عدالتی ها و کارهاشون خدایا خدایا ای خدای مهربان پس کجا رفت اون نگاه تو پس کو اون خدایی که به ما گفتن پس چرا جواب این همه ناملایمات و بی .......... اقایون مسول را نمی دهی به همون خدای ات ....................
کارمند شهرداری 9 دي 1394
واقعا کجا هستند دستگاههای نظارتی !!؟!!!!!!!!!؟1. خرید کارخانه آسفالت به چه مبلغی بوده است ؟ بررسی شود 2. آوردن بیش از 220 نیرو تحت عنوان شرکتی که کاملا خلاف قانون و ضمنا خود دستگاههای نظارتی نیرو وارد کردند .و معامله سر حقوق و عوارض شهروندان صورت گرفته . مردم توجه کنند که حقوق این نیروها مازاد را تا 30 سال دیگر باید این مردم بعنوان عوارض از جیب بدهند و دستگاههای نظارتی خودشان از ساری و بابل داخل شهرداری قایم شهر نیرو وارد کردند . 3. هزینه و بودجه مصرف شده توسط شورای شهر که برابر قانون 300 میلیون باید باشد ولی آقای شهردار تا کنون بیش از 800 میلیون به شورا بعنوان بودجه پول داده است . حق الجلسه اعضاء کمیسیونها که شورای شهر هستند چند برابر و میلیونی. حق الجلسه ماهانه دریافت می کنند . دریافت پول بنزین ماهی یک میلیون توسط اعضا شورای شهر قایم شهر توسط شهردار برای چه ؟ هزینه سفرهایی میلیون تومانی اعضا و خانواده شورا به مشهد و کیش توسط شهردار آوردن همسر . خواهر . برادر . برادر خانم . داماد برادر و داماد خواهران توسط برخی اعضای شورای شهر بررسی کنید عیوضی ها همان غفوری ها هستند . و دیگران هم بعدا خواهم گفت . بله وقتیکه همه دارند در سایه تعامل چه ها می کنند و یکی مثل حاج احمد شیرسوار اعتراض کند دیگر یاد سردار شهید نخواهندکرد.اینها غرق در مادیات روزگار شده اند . احسنت بر فرزند رشید سردار بزرگ و خداوند به شما توفیق دهد .
بسیجی 9 دي 1394
شهدا متعلق به همه مردم ایران هستند و همه مردم مدیون جانفشانی آن بزرگواران هستند شهدا و همرزمانشان برای دفاع از ارزشها و نوامیس و... پا به عرصه جهاد حق علیه باطل گذاشته اند ، آنها که رفتند عند ربهم ... شده اند ولی آنان که مانده اند! فرزندان شهدا از بزرگواران هستند هر فرد در تصمیماتی که در دوران زندگی اش میگیرد مسیر زندگی خود را مشخص می کند یکی عالم می شود ، یکی شهید و دیگری هم خانه نشین !!! تصمیمات افراطی فرد را از اوج به زیر می اندازد و تصمیمات عاقلانه شخص را از فرش به عرش می رساند! فرقی نمی کند که آن فرد در چه قشری از اقشار جامعه زندگی می کند! حال امر مهم خدمت به خلق است در هر جایگاهی! مهم پست پایین و یا بالا نیست! مهم داشتن نیت کمک به هموطنان ارزشمند است که همه شهدا با نثار خونشان به دنبال آزادی و رفاه مردم بوده اند! بی عدالتی در حق بعضی از افراد مشاهده می شود! ولی بعضی به حق و بعضی به ناحق مورد ناحقی قرار گرفته اند! که از خدا می خواهم که آنان که به حق مورد ناحقی قرار گرفته اند را هدایت فرماید ولی بزرگی گفته که این هم نمی ماند! سربالایی و سختی زندگی روزی به سرا زیری تبدیل میگردد ! امام متقیان علی (ع) می فرماید: دنیا 2 روز است روزی به نفع تو و روز دیگر به زیان تو ! سفارش من بعنوان یک پدر به این فرزندان شاهد این است که صبر و بردباری پیشه کنند و بدنبال خط و مسیر حرکت پدرانشان باشند و اگر جز آن مسیر حرکت کنند! بدون شک زیان دیده و یکی از نشانه های آن خانه نشینی است و از اوج به زیر افتادن. ان شاا... خدا وند لیاقت شهادت در راه حق و حقیقت در زیر پرچم هدایت آقا امام زمان عج را نصیب همه آرزومندان فرماید (( آمین ))
پاسدار ارزشها کمانگری 9 دي 1394
بسم رب الشهدا و صدقین
بنده افتخار نداشتم زمان جنگ را تجربه کنم چه برسد به دوران سخت اسارت.
هرگاه ازاده ای صحبت میکرد،فقط به صحبتهایش گوش میدادم که ببینم دوران اسارت چگونه دورانیست؟
ولی فکرشو نمیکردم در کشور خودم یه روزی به جرم فرزند شهید بودن و دادن خون در راه امام حسین و امام خمینی ره اسارت را تجربه کنم
مسئولین فراموش نکید مظهر قدرت ایران ششششششهههههههداااااااااا هستند
مسولین نظام خوب به این جمله تاریخی امام ره توجه فرمایند:
اگر معلوم شود که کسانی در برخی از ادارات و وزارتخانه ها برای اجرای امور شهدای انقلاب و خانواده انها اشکال تراشی میکنند بعنوان ضد انقلاب باید مورد تعقیب واقع شوند.حضرت امام خمینی ره
بنابراین منبعد اگه بنده بشنم کسی در برابر خون شهیدان و یادگاران انها جبهه میگیرد گوش ان مسئول را گرفته و سروته در دروازه شهر اویزان خواهم کرد تا درس عبرتی برای دیگران باشد
همسر بزرگوار شهید عزیز
درکتون میکنم
ما هم در استان همجوار شما یعنی گلستان روزهای سختی را میگذرانیم
ولی لحظه ای از راه نظام و انقلاب عقب نشینی نخواهیم کرد
سخن پایانی
میراث گرانبار شهیدان هشدار
بازیچه خیل بی تباران نشوید
در برابر هیچ قدرتی ترسی به دل راه ندهید و با توکل بخدا پوزه هر گردنکش متکبر را به خاک بمالید
بهزاد اتابکی 9 دي 1394
محمد علی شیرسوار عزیزم
پدر قهرمانت یکی از بمب های روحیه در لشکر 25 کربلا بود .
بدون هیچ مبالغه ای در هر صحنه جنگ که حاضر میشد موجب تقویت روحیه رزمندگان بود.
خدا میداند هیچ گاه ترس را در وجود او ندیدم و هر گاه دلم برای شهدا تنگ میشد پدرت را پیدا میکردم و با دیدن چهره شجاع و مصصم پدرت عزمم چند برابر میشد .
تو یک عمو هم بنام سیروس داری
الان دیگر کمی پیر شده است ولی خدا را شاهد میگیرم که در پا به رزم بودن هیچ چیزی از پدرت کم نداشت.
افرین به این خاندان و خاک بر سر من که زنده هستم و تو را گله مند از جور دوستان ببینم.خدا نگذرد از کسانی که تو و عموی قهرمان و مادر بزرگوارت را آزرده ساختند.
دوست جامانده و شرمنده پدرت
بهزاد اتابکی
محمود 9 دي 1394
حجازی ابزار دست فرمانداره
کاملا درس گفتی برادر
مرتصی 9 دي 1394
اعصای شورا که بیعرصگیشون ثابت شده ولی نماینده های مجلس کجاهستن که فرماندار چشماشو روی وقایع بسته
نا شناس 9 دي 1394
درود بر شهیدان راست قامت واستوار.
خانواده شهید 9 دي 1394
سلام خدا بر شهیدان, سلام و درود بر شهید شیرسوار عزیز.
مسئولین مملکت بدانند فردای قیامت باید جوابگوی تک تک شهدا باشند.
"والعاقبه للمتقین"
رها 8 دي 1394
این نوشته به مناسبت سالگرد شهید بود یا حمله به شهرداری و شهردار بابت جابجایی یک نیرو !!! هر مدیر می تواند هرکس را بخواهد جابجا کند. قباله هیچ پستی را به نام هیچ فردی نزدند که داداش. آتش نشانی هیات مدیره داره ، شورای سازمان داره چه ربظی به فرماندار داره . خیلی زشته شهید و شهادت وشجاعت و آمادگی برای اعزام به سوریه رو! به موضوع حقوق مزایا ی کارکنان شهرداری ربط بدی . خودم به عنوان یک فرزند شهید کارمند شهرداری اصلا نپسندیدم
پاسخ ها به این نظر
کارمند شهرداری 11 دي 1394
به مطلب خوبی اشاره کردی
این آقا برای اینکه ریاست آتش نشانی رو با مدرک دیپلم بگیره خدا میدونه چطوری شهردار وقت رو تحت فشار قرار داد اون بیچاره هم بزور موافقت کرد بااینکه مسئولیت آتش نشانی خیلی حساسه یه فرد بی تجربه رو اونجا قرار گرفت که شاید توی دوران مسئولیتش روزی یه ساعتی سر کارش حاضر میشد و با بی احترامی به همکاراش اونا رو ببعی صدا می زد، و... خوب بماند که موجبات نارضایتی مراجعه کنندگان رو فراهم میکرد و تکریم ارباب رجوع رو که اینهمه سنگشو به سینه میزنه رو انجام نمیداد وخیلی از هم سنگران پدر بسیار بزرگوارشو که خدا رحمتش کنه رو ناراحت می کرد ، توی شهرداری خودمون هم که جز افعال ماجرا جویانه و ... که حراست چشمشو بسته کار دیگه ای انجام نمیده،اگه این فرد از اسم اون شهید بزرگوار سواستفاده نکنه واون بزرگوار رو سپر کارهاش قرار نده خوبه ،اگه اسم پدرشو بگیرن چیزی برای ارزه کردن نداره.
نا شناس 8 دي 1394
اگه فرزند شهيد مولايي رفت فرزند شهيد عمويي آمد شد بخشدار
همشهری 8 دي 1394
عملکرد شهردار صفر میباشد.
سيد محمد رضا 9 دي 1394
مخلص آقاي عمويي فرزند سردار شهيد عمويي
شهروند 9 دي 1394
اقامحمدعلی پسر بزرگوار شهیدشیرسوار نگران نباشید بخدا توکل کنید از شماهمین بس که مورد اعتمماد ومحبوب مردمان قاعمشهر هستید طبق فرمایش قران حق ماندنی وباطل نابودشدنی ست مطمعن باشید انسان بی اعتبار پشیزی نمی ارزد...ارزوی توفیقات روز افزون برای شماداریم
mm 9 دي 1394
درود بر اروح پاک شهدا… درود بر بازماندگان ورهروان مسیر شهدا…
پدرم همیشه میگفت:ظلم هیچوقت پایدار نمی ماند، پایه ظلم بسیار سست است.صبر پاداش خوبی دارد… هرچند تحمل این وضع سخت است. هر روز که از خونه بیرون میام بادیدن اوضاع شهر ومردم شهر بغضی گلومو فشار میده که نفس کشیدن برام سخت میشه، زجری میکشم که نمیتونم وصف کنم؛ فقط میتونم بگم:اللهم عجل لولیک الفرج
یک بسیجی 9 دي 1394
مگه شهردار بازنشست نشد ؟ پس برای چی هنوز داره کار میکنه ؟ چرا شهردار با فرزندان شهدا مشکل داره ؟ شهید شیر سوار را می شناختم . چند ماهی در سال 62 در منظقه جفیر از بسیجیانش بودم .انسان شجاع و با ایمانی بود . شهدا رفتند تا ما بمانیم . نباید خانئواده شهدا را ناراحت کنیم .
حضرت امام خمینی فرمودند :
و اخیراً لازم است تذکری که همگان بدان آگاهی دارند، بدهم و آن لزوم تقدیر از شهدای انقلاب و خانوادۀ آنان و معلولین و مصدومین می‌‏باشد. و لازم است عموم دستگاه‌های اجرایی اموری را که مربوط به شهدا و خانوادۀ آنان و معلولین و مصدومین است با کمال سرعت عمل نموده و تسهیلات لازم را در مورد آنان معمول دارند‌ که اینان بر ما و ملت شریف حق بسیار بزرگی دارند‌ و اگر معلوم شود که کسانی در بعضی از ادارات و وزارتخانه‏‌ها برای اجرای امور شهدای انقلاب و خانوادۀ آن‌ها اشکال‏‌تراشی می‌‏کنند، به عنوان ضد انقلاب باید مورد تعقیب واقع شوند.
اسلامی 9 دي 1394
ما قائم شهری ها همیشه به سرداران شهید مان افتخار می کنیم وهمواره آنان را که چون چراغی در شب ظلمانی ما درخشیدند می ستاییم .هم آنانکه در شهری که روزگار ی بعضی به خیال خام خود لنینگراد می پنداشتند اجازه نفس کشیدن به منافین را ندادند. در واقع شهیدان سرفراز قائم شهری همزمان در دو جبهه جنگ با صدامیان ونیز نبرد با منافین بوده اند وجان بر کف نهاددند تا امروز ما آسوده خاطر باشیم . همه جوانان دهه 6 دلاوری های سرداران شهید قائم شهر همچون شیرسوار خنکدار بلباسی بهداشت مزدستان ولیپور صالحی احسانی وصدها شهید گلگون کفن این شهر را از یاد نخواهند برد شناسنامه شهر ما همین شهیدان هستند امروز مارا چه شده است که غافل از یادگاران این شهیدانیم ودر زرق وبرق زندگی دنیوی حافظه تاریخی مان ازبین رفته وخود را به خواب زده ایم دریابیم یادگاران شهیدان را تا فردا حسرت به دل نمانیم واین کلام زنده یاد قیصر امین پور زبان حال مان نشود که چقدر زود دیر می شود خاک پای همه شهیدان سرفراز قائم شهر ونور چشمی های آنان اسلامی مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور تهران
جابر 9 دي 1394
می گن چون استانداری از نیروها و امکاناتی مثل خودروهای شهرداری استفاده می کنه دیگه جایی برا نظارت می مونه درسته؟!
ابوالقاسم عزیزی 10 دي 1394
ای یادگارارزشمندشیرمردجبهه هاومحبوب مردم شهیدپروراستان!بلکه کشور!!
درجهت همراهی باشمافقط باین جمله بسنده میکنم!!!اینکه هرکس دراین نظا
م خون دادبایدخوندل هم بخورد!!!!
هرکه دراین راه مقرب تراست! جام بلابیشترش میدهند!
یادوخاطره شهیدان8سال دفاع مقدس راباذکرونثارفاتحه ای بروح پرفتوحشان گرامی میداریم!
همراه شماخانواده شهیدان حبیب الله ومحمدرضاعزیزی خورشیدی ازنکا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.048 seconds.